Că tot am adus vorba de zilele trecute despre deficitul de atenție mai jos am să las câteva definiții câteva trăsături ale tulburării de deficit de atenție.
Conform DSM-5, Manual de Diagnostic și Clasificare Statistică a Tulburărilor Mintale
Elementul esențial al tulburării cu deficit de atenție hiperactivitate este modelul persistent de lipsă de atenție și/sau hiperactivitate-impulsivitate care afectează funcționarea sau dezvoltarea.
Lipsa de atenție se manifestă comportamente în ADHD prin abaterea de la sarcini lipsa de consecvență, dificultatea de a rămâne concentrat și dezorganizarea, și nu este cauzată de lipsa de sfidare sau de lipsa de înțelegere.
Hiperactivitatea se referă la un individ cu activitate motorie în exces în situații înadecvate.
Impulsivitatea se referă la acțiuni pripite, realizate pe moment fără a pregăti în prealabil și care au potențial crescut de a provoca rănirea individului.
…
Întârzierile ușoare de limbaj și de dezvoltare a aptitudinilor motorii sau sociale nu sunt specifice ADHD dar frecvent sunt asociate elementele asociate pot include toleranța scăzută la frustrare i love tibil iritabilitatea sau labilitatea afectivă.”
Gabor Mate în cartea Minți împrăștiate – originile și vindecarea tulburării de deficit de atenție, spune că
“ADD se definește prin trei caracteristici majore oricare două dintre ele fiind suficiente pentru diagnosticare: slabă capacitate de concentrare, un slab control al impulsurilor și hiperactivitate. Semnul distinctiv al tulburării de deficit de atenție este o deconectare automată, nedorită, o frustrantă stare de non-prezență a minții. O persoană cu ADD poate constata brusc că nu a auzit nimic din ceea ce asculta, nu a văzut nimic din ceea ce privea, nu-și amintește nimic din lucrurile la care încerca să se concentreze. Persoana pierde informații și indicații, încurcă lucrurile și are dificultăți în a urmării firul unei conversații. Deconectarea crează greutăți practice și totodată interferează cu bucuria vieții.
…
Nu tulburarea se dezvoltă, ce se întâmplă este ca anumite circuite importante ale creierului nu se dezvoltă. Interfața cu condiții necesare pentru dezvoltarea sănătoasă a cortexului prefrontal, cred eu, explică aproape toate cazurile de ADD.”
Dr. John Upledger, spune că
“Copiii hiperactivi sunt tratați foarte eficient prin intermediul terapiei CranioSacrale în cazul în care problema la origine nu este emoțională, și în acest caz se lucrează cu întreaga familie. Din experiența mea, 50 – 60% din problemele copiilor hiperactivi își au baza în sistemul craniosacral.” în cartea Tu și medicul din tine.
De asemenea intrând pe articolul Craniosacral Therapy and attention deficit disorder, puteți vedea Dr. John Upledger spune că 50 – 60% din cazurile cu ADD au la bază disfuncții ale sistemului craniosacral și cum s-au format acestea.
Terapia craniosacrală este o terapie blândă care are ca scop intensificarea activității sistemul lui craniosacral și ameliorarea tiparelor de tensiune de la nivelul acestuia – adică locul în care creierul și măduva spinării funcționează.
Mai multe detalii despre Terapia CranioSacrală, metoda Upledger puteți afla pe www.craniosacraliasi.ro
Sursă foto Upledger Institute International